lørdag 19. november 2011

Bæææææ....

Nå er det jammen på tide med et litte cup cake innlegg igjen! Altfor lenge siden sist. Denne gangen ble det en sauevariant. Bæææææ.... 


Ingrediensene jeg brukte:
-cupcakes (oppskrift her)
-smørkrem (oppskrift her)
-mini marsmellows
-fondant (til hode)
-lakris-strøssel (til øyne)
-vann som lim


Jeg lagde cupcakes som vanlig og sprøyta på smørkrem for å feste hode og "ull". Her trenger man ikke være nøyaktig og stø på hånda, for marsmellowsene dekker jo det meste.


Hodene lagde jeg av fondant. Jeg har funnet oppskrifter på hvordan man lager det av marsmellows i micro´n, men jeg kjøpte ferdig hvit. Jeg tilsatte hudfarge i en stor klump og lagde litt avlange hodeformer med ører. For å feste øynene prikket jeg opp hull der de skulle sitte og "limte" med vann. Deretter klipte jeg små passende biter med lakrisstrøssel og stakk inn. Neseborene er laget med tannpirker.


Når hodene er laget, er det bare å smocke dem fast i smørkremen, og det samme med marsmellowsene....-og voilá!


SØTE SAUE-CUP CAKES!




















-hva blir det neste, tro?

2 kommentarer:

Mass sa...

De var helt fantastisk søte! Kan du lage pinnsvin og? Og kanskje en elefant?

Señorita Montaña sa...

Ja, selvfølgelig :) (eeeeh... utfordring!)

Lilypie Maternity tickers