torsdag 6. januar 2011

The opposite of fashion...

...er nok muligens dyre- eller miljø- vern i disse dager. Og det har jeg ikke tenkt til å skrive om! Er det noe jeg er lei av, er det alt snakket om global oppvarming, temperaturendringer og pels. At miljø og pelsoppdrett har noe med hverandre å gjøre, skal jeg ikke påstå, men i mitt hode havner de i hvertfall lett i samme kategori: Ting jeg ikke orker å bry meg om, rett og slett fordi alle andre (særlig media), bryr seg nok! Det er faktisk lov til å lage så lange titler man vil, når man kategoriserer...

Dette innlegget skal inneholde noe som er ganske langt unna forrige innlegg om fashion. -nemlig roboter. Ikke hvilke-som-helst roboter, men autobots.
Fra Transformers.


Lite girly... tenker du... (og ser for deg meg, med klærne for tre år siden: baggy pants, skate sko og hettegenser). Men selv om mye av garderoben er byttet ut med kjoler og heels, liker jeg Transformers. Kanskje fordi jeg er født på 80-tallet, da actionfigurene så dagens lys for første gang? Lite trolig, siden jeg først fikk sansen etter at jeg så filmen for noen år siden. Og nei, det var nok heller ikke den overdrevne amerikanske patriotismen som vekket interessen.

Med tårer i øynene satt jeg igjen med en følelse av savn. Ikke etter noe jeg hadde mistet eller noen jeg var glad i. Tro det eller ei: jeg ønsket meg en lastebil. En stor, sterk, rød og blå lastebil. En lastebil som heter Optimus Prime som kunne passe på meg for alle verdens farer. ♡






                                                    Transformers 3 kommer i juli 2011

2 kommentarer:

Miljøsynder sa...

Må si meg enig :)
Når men starter bilen 5 min før man er ferdig på jobb å får beskjed om : Hva med miljøet? Hallo! Har du sett ut vindu? Jeg skal heller sykle til sommeren da...

En lastebil som heter Optimus Prime som kunne vi alle trengt en gang i blant. Finner du han kan du gjerne dele litt ;)

Miljøsynder sa...

Rettelse :
Når men starter bilen
Når man starter bilen ;-)

Lilypie Maternity tickers