torsdag 28. juni 2012

Hamsplukker...

Det er med skjegget i postkassa jeg poster dette innlegget. Har nemlig tapt et veddemål.


I fjor stod jeg og lagde jordbærsyltetøy, og min kjære hjalp til med det kjedeligste: å fjerne hamsen fra bærene. Han mente vi burde hatt en hamsplukker. -en hvaforno'?! Han stod på sitt, og mente at det at en ting som fantes. Vi satset 200,- som jeg tapte greit. Men det viste seg å være nærmest umulig å finne et bilde av tingesten på google, selv om det faktisk stod et par artikler der. 


Jeg anså imidlertid ikke pengene som tapt før svigermor dukket opp med en liten sommergave til oss i forrige uke... -nemlig en snerten liten sak som bare måtte være en hamsplukker... Har prøvd den, og er irriterende fornøyd. 
Aner ikke hvor man får kjøpt den, men den funker bra!
Nå slipper jeg stygge negler og røde fingertupper. For jordbær spiser vi ofte, og vi skal lage syltetøy i år også!

Ingen kommentarer:

Lilypie Maternity tickers