torsdag 7. juni 2012

Hjemmeside-program

Jeg søkte lenge på nett etter et skikkelig program for å lage en hjemmeside med. Denne bloggen har jeg jo selvfølgelig, og vet om en haug med andre blogg-tjenester... Men jeg ville ha en side som ser litt mer proff ut, og et ordentlig domene (hjemmeside-område/-navn) som ikke hørtes så sketchy ut. Dvs uten blogg.no, blogspot, com, blogger, no osv... Etter en stund fant jeg det, og etter å ha brukt det noen måneder, tenkte jeg å dele det med flere som kanskje sitter med det samme `problemet`. Et domene var det nødvendig å betale for. Da kunne jeg velge helt fritt hva navnet skulle være, men fant ut at .com ble riktig for min side. Dermed ble adressen som jeg ønsket: www.senoritamontana.com Jeg leier domenet mitt hos Uniweb, og er veldig fornøyd med kundeservicen der! Husker ikke helt hva jeg betaler, men tror det er noe sånt som 250,-/året.



Programmet jeg til slutt endte opp med, heter iWeb. Nå må det jo også nevnes at jeg har Mac. Mange an programmene til PC, går jo ikke på Apple sine maskiner. 


I redigeringsmodus.






Jeg er veldig fornøyd med programmet og mannen på Uniweb hjalp meg med å legge den ut på domenet mitt. 

Nettversonen ferdig redigert.

Ingen kommentarer:

Lilypie Maternity tickers