fredag 5. februar 2010

Sjarmtroll...

Som jeg tidligere har påpekt, er jeg faktisk 11 år eldre enn elevene mine... Men det hindrer ikke dem i å skru på sjarmen. Som lærer blir man faktisk utsatt for mer eller mindre morsomme forsøk på å oppnå bedre karakterer, men denne var ny for meg:
Elevene satt og jobbet med arbeidsplan og en lys sjarmerende gutt på bakerste rad rekker opp hånda og spør: "Ingrid, kan du forklare meg hva langsomme karbohydrater er?" Naturfag er IKKE mitt sterkeste fag og svarte derfor ærlig: "Sorry, det veit jeg ikke... Ser jeg ut som en naturfagslærer?" Da smalt det kjapt tilbake: "Nei, men det ser ut som du er veldig opptatt av kosthold!" etterfulgt av et smil og glimt i øyet...

Han oppnådde ikke bedre karakterer hos meg.. Men de kan gjerne fortsette å prøve på den måten! :) Det blir EN bra helg!! :)

Ingen kommentarer:

Lilypie Maternity tickers