mandag 22. februar 2010

Curling.. Yey?!?

Som nattevakt i disse OL-dager, er det umulig å ikke få med seg hva som skjer i løypa, på isen og i bakken. Jeg må sitte våken fra 22.00 til 08.00 og da er det greit å ha noe å kikke på.. eller i det minste ha som bakgrunnslyd mens man strikker. Tre netter på rad har jeg hatt vakt med en ung kjekk sykepleier som er ganske interessert i sport, så da har det endt med at vi titter på sendingene til de små timer... Men i går skjedde det noe forferdelig! Jeg tok meg selv i å legge fra meg strikketøyet opptil flere ganger for å følge med på curlinggutta i klovnebukser!! Nå skal det nevnes at curlig ikke akkurat er så utrooolig spennende eller fartsfylt, og kjenner ikke tegn på at adrenalinkicket skal komme snikende heller, men en viss underholdnibgsverdi har det så visst!... Og jeg må innrømme at jeg har lært et og annet om denne sporten som jeg nødig vil kalle sport... -både fordi jeg HATER å se sport OG fordi det på linje med klinkekulekasting neppe kan regnes som fysisk aktivitet...

3 kommentarer:

Mass sa...

Haha! Snart er du sportfrelst!

Hermanita sa...

Åh. TROR du jentene i Bergen skulle få med seg OL eller? Glad jeg tok med meg boka mi :-)

Anette sa...

Curling er faktisk ganske morsomt. Skjønte dette etter å ha spilt det litt selv engang :D

Lilypie Maternity tickers