torsdag 11. februar 2010

Og brikkene faller på plass....?!?

Etter to måneder i vinterlandet begynner livet å stabilisere seg for frøken Fjeld. Heltidsvikariat på ungdomskole, i rute med trening og godt i gang med både swing og salsa (nå også i styret i Tbg salsaklubb!?!)... Men jeg er ikke like tilfreds med min bosituasjon, og jeg tror jeg snakker for mine foreldre også... Men banken, DEN er visst svært fornøyd med situasjonen! Det virker ikke som den er heeeelt på gli når det gjelder å åpne pengesekken for ei jente med helt grei inntekt, stor arbeidslyst og upåklagelig helse... Dama i skranken begynte å foreslå at det kanskje hadde vært lettere å få lån hvis foreldrene mine kunne stå som kausjonist for 10%... Da jeg forklarte henne at dette ikke var mulig, fortsatte hun bare å mase. Makan til frekk bonde! Tror hun klarte å nevne dette fire-dem ganger før jeg forlot kontoret hennes... Irr ass! Er det eneste løsning? På tide å se etter noe å leie i såfall.. og det er ensbetydende med at jeg ikke får muligheten til å spare meg opp den egenkapitalen jeg trenger for å i det hele tatt komme meg inn på boligmarkedet... hvor jeg en gang har vært... *sukk*

Hva er løsninga??? Leie og spare til jeg er 30, eller finne meg en rik mann? Hm... tar meg en tur på byen te helga jeg! ;)

Ingen kommentarer:

Lilypie Maternity tickers