søndag 28. oktober 2012

Ting blir ikke helt som planlagt..,.

For to uker siden ble jeg endelig mamma til lille Sara ❤ De ni månedene ble lenger enn ni måneder pleier å være. Men endelig kom hun for å hilse på de spente foreldrene sine. Hun er helt perfekt og lukter fantastisk. Akkurat som hun skulle!

Men fødselen ble ikke som planlagt. Jeg hadde feber (noe som visstnok ikke var bra under en fødsel) og pulsen til Sara var for høy, på 160/min. Etter noen små komplikasjoner med epidural og misfarge på fostervannet, skøt pulsen til Sara opp i 200/min. Da kom det en lege kjapt inn og informerte om at de nå kom til å kjøre meg til operasjonsrommet for å foreta hastekeisersnitt. Det ble gjort og kort tid etter hørte vi barneskrik:) Vi hadde blitt foreldre!

Sara hadde problemer med å puste selv, og fikk hjelp til dette pluss antibiotika for mulig infeksjon. Hun ble lagt inn på nyfødtintensiven. Hun kom seg kjapt, og 4 dager senere ble hun skrevet ut, og vi kunne ta henne med oss hjem! Der gikk det veldig fint, og vi fikk ikke nok av henne.

Da vi var inne til kontrollveiing, var sjokket stort da hun hadde gått ned i vekt. Vi kom tilbake hver dag en hel uke for veiing, uten store endringer... Blodprøvene er fine, røntgenbildene er normale, men hun er tynn. I natt har hun ikke villet ha mat. Hun har kastet opp alt hun har fått og det ser ut som hun brekker seg... Og jeg får helt vondt i mammahjertet... :( Så i dag formiddag ble hun innlagt igjen på Nyfødtintensiven, og jeg sitter og mater henne med sonde i håp om at hun skal holde på noe av maten og næringa.

Ting blir ikke helt som planlagt... Nå venter vi på en stabil vektøkning, sånn at vi kan få henne hjem. ❤

Ingen kommentarer:

Lilypie Maternity tickers