torsdag 4. oktober 2012

Mens jeg venter...

I dag er det 6 dager til termin, opg jeg kjeder meg vel ikke akkurat... MEN jeg er fryktelig spent! Og syns virkelig hun kan komme snart. Krysser fingrene for at det skjer i natt. 5. oktober er jo en fin dato? 

Jeg har fiksa ny header på bloggen! Intensjonen med denne bloggen har jo endra seg ganske mye. Ingen tvil om at bloggskrivere har et eksponeringsbehov, i likhet med de som oppdaterer FB-statusen i tide og utide. Så i denne bloggen blir eksponeringsbehovet mitt dekket. Det meste av det ihvertfall... Resten får jeg på FB og instagram :)

Bloggen ble i utgangspunktet opprettet for å fortelle de hjemme hvordan jeg hadde det da jeg studerte på Cuba. Da jeg kom hjem, fortsatte jeg bla. for å oppdatere de tre andre snuppene jeg ble kjent med på Cuba. Det gjorde to av de andre også. Det viste seg at bloggene våre ble rimelig forskjellige! 

Caseys innlegg handlet mest om 
-halvfornøyd shopping på HM, med en lommebok som ikke var altfor tjukk
-finfine bilder av tær (!?), pupper og dagenderpåoppdateringer, noen mer flatterende enn andre...
-hvordan de to ukentlige obligatoriske fyllekulene har utartet seg, og hvordan morgenen etter ble...

Mass dro ganske snart til Palestina og skrev om
-politiske konflikter
-undertrykkelse
-frivillighetsarbeid
-kulturforskjeller

Livet mitt var ikke mest spennende etter Cuba, og jeg delte derfor
-kakeoppskrifter
-strikkeoppdateringer
-maling/utstillinger
-annet svada

________

Nå føler at livet nesten er komplett, med alt som hører til: utdannelse, fast jobb, hus, samboer, bil, studielån på ca 250 000,- og et boliglån som er noen tanker høyere, OG en baby i magen. Høres kanskje kjipt ut, men jeg er svært fornøyd med tilværelsen. Dette blir naturligvis bloggen også preget av. Jeg kommer ikke til å ha like mange dagenderpå-oppdateringer som Casey. Men kanskje om hvordan det er å stå opp kl seks for å aktivisere mini... Heller ikke så mange politiske konflikter og samfunnsproblemer som Mass skriver om, men hvilke kamper jeg velger å ta her hjemme...

Skal prøve å ikke la alle blogginnleggene handle om Sara som kommer snart. Men det er ingen tvil om at fokuset i livet blir ganske forskjellig når man blir tre. Derfor ser også headeren helt annerledes ut nå, enn det den gjorde før...


1 kommentar:

-Kjersti sa...

Haha, føler meg som en dyp og reflektert person når jeg ser hva bloggen min i hovedsak handler om. Men veldig fint med ny layout her altså :)

Lilypie Maternity tickers