torsdag 1. desember 2011

She made my day!

Jeg rykket stadig fram i køen... -saaakte...
Mine dager er ikke av de mest ekstreme, ei eller over snittet spennende. Men i dag var 30 minutter ganske actionfylte... -ihvertfall pulserte adrenalinet mer enn det pleier. I dag ble nemlig julepakkene for Slottsfjell 2012 lagt ut for salg. Klokka 10.00. Sharp. Heldigvis hadde jeg øyelegetime akkurat i dag. Og faktisk var den så convinient plassert at det passet utmerket med releasen til Slottsfjell 2012. Derfor ruslet jeg mot utsalgsstedet Urban i Farmandstredet. 


Jeg ruslet. Det skulle jeg ikke gjort. Fem på ti plasserte jeg meg i en kø som gikk over gangbroa ved Vita. Uten 5000,- på brukskortet, spurte jeg damen foran meg om hun visste om det var mulig å betale med kredittkort. Hun antok det, og vi stod etterhvert og skravla. Køen ble lengre og lengre og vi rykka sakte mot disken. Vi regnet ut at med en limit på 4 pass per person ville det holde med god margin til oss. Da det var ti folk foran oss, løp jeg bort for å forsikre meg om at de fakstisk tok kredittkort. Heldigvis. Tilbake i køen... -i tre minutter før kassadama opplyste oss om at NEI DA! DE TAR HVERKEN KREDITTKORT ELLER  KONTANTER. What? WHAT?!? Hva gjør jeg da? Engelen som manglet glorien sin, foran meg i køen, tilbød seg å betale med sitt kort, så kunne jeg ta ut kontanter fra mitt kredittkort og gi dem til henne... Hva er sjansen for det? At en vilt fremmed tilbyr seg å betale med sitt eget kort for meg? Eller i det hele tatt at hun hadde 5ooo,- ekstra på kortet sitt som kunne brukes? 


I fjor ble julepakkene solgt på 22 dager,
i år tok det 2 timer...
Da vi endelig sto først i køen, var det tilsynelatende bare 5 esker med pass og t-skjorter igjen. Ryktene gikk om at de IKKE hadde overholdt regelen om å kun selge 4 pass per person. Vi var to personer og skulle ha fire pass hver. Det er et regnestykke som ikke går opp. Derfor hadde vi på en måte satt pris på om de hadde gjor som de skulle: ikke solgt TI pass til én person! Heldigvis kom ei frøken med ti bokser til. Sommeren var reddet! Den ukjente damen fikk en klem som takk. Og forhåpentligvis en god porsjon karma!



She made my day! -og jeg aner ikke hvem hun er engang....

Ingen kommentarer:

Lilypie Maternity tickers