lørdag 22. oktober 2011

Piggdekk-frøkna...

Det skulle visst ikke bli bare-bare å få vinterdekk på Smartbilen... Visst er den søt og fresh, men hvis den ikke kan brukes om vinteren, betyr jo akkurat det svært lite. Og det at den egentlig er en Autobot (Transformers), hjelper desverre også lite på glatte veier...
Etter utallige telefoner til ulike dekksentre, ga jeg nesten opp. Dimensjonene på dekka var visst ganske sære og måtte bestilles fra utlandet -og derfor bli en meget dyr affære. Til slutt var det faktisk ett sted som kunne fikse meg piggdekk (ja, jeg skal ha pigg, ja!) til en rimelig tid og overkommelig pris. Nå er det ikke sånn at jeg føler at jeg har 7000,- slengende til overs, men vinterdekk MÅ man bare ha. I hvertfall da handy-mannen min sa han skulle ta med bilnøkkelen min på jobb, sånn at jeg måtte ta bussen hvis det var glatt... Makan! BUSSEN! Jeg har jo slutta å ta buss... :S Handymannen klarte selvfølgelig å fikse meg de samme dekkene til 700,- billigere pris et annet sted... så all jobben forgjeves... Meeeen! Jeg har ihvertfall lært meg at størrelsen på dekka (eller dimensjonen om du vil) inneholder tre tall, og kan foreksempel se sånn ca sånn ut: 185 55 16. Rart...

Ingen kommentarer:

Lilypie Maternity tickers