mandag 27. juni 2011

Hvem er så dumme?


-at de betaler 250,- for å løpe 10 km, midt i solsteika om sommeren? I tillegg ligger den mila plassert midt i bykjernen... -dvs asfaltløping. Knær og rygg jubler, mens halsen snører seg sammen i det vakreste sommerværet Tønsberg har å by på. Heldigvis er det alltid noen snille sjeler som dusjer løperne med hageslangene sine. Nå er det jo ikke slik at Tbg city har plass til en joggerunde på en HEL mil, det er jo en småby. Derfor mister man nesten motet av den psykiske knekken det er å sneie målstreken etter 5km, for å legge ut på runden én gang til! Et par steder på ruta er det satt opp vannstasjoner, men det hjelper ikke de som har vært sporty og valgt å løpe to runder. Jada, for det har de valgt! Av egen fri vilje. På runde nummer to er det nemlig tomt for vann. Heldigvis har naboene med vannslanger nok vann i kranene sine til å dusje de uttørkede mila-løperne.


Man trenger heldigvis ikke være sporty OG fotogen!

Jeg er så dum. Og jeg kommer antakeligvis til å være så dum til neste år også, selv om det i skrivende stund byr meg i mot. Men om et år er det glemt. Når jeg tenker etter så håper jeg at det er glemt allerede i september, for da skal jeg prøve meg på en distanse som er dobbelt så lang! Kjipt hvis jeg fortsatt har jernsmak i munn, dårlig følelse og vondt i knær når Oslo Halvmaraton nærmer seg...
Hu kom seg vaffal i mål.

Ingen kommentarer:

Lilypie Maternity tickers