onsdag 12. september 2012

Babyshower for Sara

Da Hanna fortalte at hun skulle arrangere babyshower for meg ble jeg veldig glad! Men hva ER egentlig babyshower?

Har egentlig fått inntrykk at at det er en unnskyldning for å få gaver.... Så jeg satte meg ned for å finne ut av det på nett. Jeg trodde det var en AllAmerican-greie, men det er visst tradisjon i en haug av kulturer og religioner. Noe av opprinnelsen for festlighetene er erfaringsdeling mellom de som har fått barn før, og den førstegangsfødende. Dessuten skal det også være en slags 'siste' skravlekveld med venninner før den hektiske tiden som småbarnsmor begynner. Noen arrangerer leker og konkurranser, hos meg ble det bare skravling og kakespising. :) Det holdt egentlig.

Hanna og Kari hadde laga en fantastisk bleiekake til oss! Jeg hadde fått som oppgave å stille med hus og gjerne bake ei kake, så fant noen småting på ebay, og bakte cupcakes og eplekake. Til de søte girly cupcakene fant jeg små spiselige 'diamanter' og glitter på ebay! Stor stas!! Mer jentete blir det ikke! Så blir det spennende om det faktisk er ei tulle som kommer da :) Her er ihvertfall noen bilder fra søndagen.

En flott babyshower med gode venninner: Hanna, Kari, Linda, Anne-Mette, Elise og Eirill. +Theo, Matteus og Julie :)

Ingen kommentarer:

Lilypie Maternity tickers