fredag 11. februar 2011

En bankroll til besvær...

For de fleste er nok ikke dette noe problem. 
En rull med penger er sjelden et problem... Da jeg var på Cuba, presterte jeg faktisk å kun pakke med med bikini, tannbørste og hva mer? -jo, nettopp  en bankroll... Jeg skulle på overnattingstur til en annen by for å dykke. Da jeg etter en fuktig kveld, skulle pakke og dra til bussterminalen, var dette alt jeg fikk med meg i sekken... Kanskje like greit at jeg mista bussen. Særlig med tanke på at pass, klær og ikke minst dykkesertifikat lå igjen i leiligheten.


Min neste erfaring med fenomet bankroll, skulle vise seg å gjøre mer inntrykk på meg. I negativ forstand. Det er vel i denne sammenhengen riktigere å si: Mangelen på bankroll gjorde et voldsomt inntrykk på meg, -som jeg sent vil glemme...


Som den salsakvinnen jeg er, dro jeg ofte med venninne mine på et dansested som heter El Chévere. Der utviklet vi salsaskillz og hadde det fun. Som oftest. Med unntak av en kveld hvor vi plutselig var på en pinlig "dobbeldate", uten at vi visste det. Som alle cubanere, hadde nemlig også dansevennene våre lyst til å bli med norske jenter vekk fra Cuba... Og vi som hadde betalt dem for å bli med og danse med oss! (uff, DET hørtes meget suspekt ut! De var ikke eskortemenn. Og vi var ikke de eneste som betalte cubanere for å bli med på El Chévere...)


Vekk fra digresjoner, -tilbake til saken
En annen latinodans heter Bachata. Om salsa er intimt, er bachata veldig intimt. Legg til en cubaner, og vips! -der har du ekstrem-intim-varianten. Vi prøvde jo å integrere oss litt da vi bodde i Havana, og takket sjelden nei til en dans. Det skulle jeg angre på. De karakteristiske bachatarytmene oste ut at høytalerene, og en omfangsrik cubaner bød meg opp til dans. Det viste seg raskt at han trådte lett over min intimgrense (som allerede hadde fått seg en trøkk av karribiske menn). Jeg smilte og latet som ingenting da jeg ble våt av svetten hans og kjente lommeboka hans mot låret. "Makan til close" tenkte jeg. Plutselig forstod jeg at mannen ikke hadde noen lommebok i lomma. Jeg bet tenna sammen, og håpet mot alle odds, at mannen som var limt fast i kroppen min, var en av få rike cubanere. Jeg ba til høyere makter om at musikken skulle slutte mens jeg overtalte meg selv om at mannen hadde en fet bankroll.

1 kommentar:

reidarr sa...

Hehehe.... vel, unge dame, vi vet jo hvordan du liker Bachata, you have your dancespace!! Men det er jo de av oss som er mer der enn andre ;-)

Lilypie Maternity tickers